povezovalni trak
Nekategorizirano

Privez težkih bremen med transportom

Težka bremena v cestnem prometu pomenijo veliko nevarnost. Zaradi visoke kinetične energije so težki prevozniki zelo na udaru že ob vsakem zaviranju ali nepričakovanem zdrsu ali zavoju. Težko breme lahko iz vozila zdrsne ali pa zaradi visokega težišča pripomore h hitrejšemu zvračanju vozila. V primeru nesreče ja je sploh težko breme zelo nevarno. Najbolj na udaru so drugi udeleženci v prometu, če se ti znajdejo na poti bremena, ko to zleti iz predvidenega prostora.

Zato je ključnega pomena pravilni privez bremen na prevozno sredstvo. Za ta namen se uporablja povezovalni trak, ki je narejen iz sintetičnih vlaken in zato zelo močan. Mnogi povezovalni trakovi lahko brez težav vzdržijo po več ton sunkovite obremenitve. Vseeno pa povezovalni trak ni vsemogočen. V primeru napačne ali nezadostne pritrditve lahko breme uide izpod nadzora kljub temu, da je izgledalo dobro privezano. Zato je ključnega pomena privez bremena iz vseh strani in predvidevanje delovanja sil v različnih situacijah nesreč. Ker je povezovalni trak narejen iz sintetičnih vlaken, ga lahko oster rob kaj hitro prereže že pod zelo majhno silo. Kjer obstajajo te nevarnosti, je včasih povezovalni trak bolje zamenjati s kakšnim drugim načinom privezovanja.

Za take primere pridejo bolj prav gozdarske verige. Ker so iz masivnega jekla, jih ostri robovi pri privezu ne morejo poškodovati. Zato so gozdarske verige veliko bolj robustne in omogočajo brezskrben privez. Pri njihovi uporabi pa pride do problema zategovanja. Povezovalni trakovi imajo navadno vgrajen mehanizem, s katerim jih lahko na roke zategnemo do velikih sil. Poleg tega so prožni. Gozdarske verige pa je potrebno namestiti tako, da imajo kar se da malo prostega prostora. To predstavlja precej velik izziv, ki se ga morajo gozdarji lotiti kar se da premišljeno. Vseeno pa so verige zelo praktična rešitev tam, kjer je njihova uporaba mogoča.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja